Uit de schaduw van de IJsselschilder

boek-003

Uit de schaduw van de IJsselschilder door Rita van der Hout.

Jan Voerman junior is bij het grote publiek voornamelijk bekend als illustrator van de bekende Verkade albums en als zoon van de beroemde IJsselschilder. Hij werd op 23 januari 1890 geboren in Hattem als het eerste kind van de kunstschilder Jan Voerman en Anna Henriëtte Gezina Verkade. Toen hij vijftien jaar oud was, stuurde Jan Voerman junior in augustus 1905 zijn eerste aquarellen naar Verkade. Dit was het begin van een samenwerking die 34 jaar zou duren en die werd beëindigd bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Hierna richtte Voerman zich op zijn vrije werk en zijn grote passie: het werken met olieverf. In 1975 werd ter ere van Jan Voerman junior op 85-jarige leeftijd een tentoonstelling ingericht in het Voerman Stadsmuseum Hattem. Een half jaar later overleed hij in Blaricum als illustrator, lithograaf en schilder.

Het boek “Jan Voerman junior. Uit de schaduw van de IJsselschilder” belicht de veelzijdigheid van deze kunstenaar, als illustrator, lithograaf en schilder. Het rijk geïllustreerde boek werpt een nieuwe blik op het leven en werk van deze bijzondere kunstenaar.

1 op voorraad

Auteur: Rita van der Hout
Type: Hardcover
Aantal pagina's: 96
Verzending: Wij versturen de bestelling meestal op maandag.
Retouren: Vanwege beperkte capaciteit binnen het museum zouden wij het heel erg op prijs stellen dat u alleen artikelen bestelt waarvan u (bijna) zeker van bent dat u ze niet retourneert. Alvast bedankt!