Wij organiseren Zomerconcerten, een Kunstwedstrijd en Rondleidingen!

Sluit dit zoekvak.

Word vrijwilliger bij het Voerman Stadsmuseum Hattem!

Ben jij geïnteresseerd in kunst, geschiedenis en de stad Hattem? Lijkt het je leuk om deze interesses te delen met andere mensen? Wil je nieuwe vaardigheden leren en bestaande verder ontwikkelen? En wil je onderdeel zijn van een leuke club en nieuwe mensen leren kennen?

Word dan vrijwilliger bij het Voerman Stadsmuseum Hattem!

Vrijwilligers spelen bij het Voerman Stadsmuseum Hattem een belangrijke rol. Zij maken het verschil en houden samen met andere enthousiaste betrokken medewerkers ons mooie museum in stand. Bovendien krijg je bij ons als vrijwilliger de waardering die je verdient.

2 mensen die alle bij een schilderij vast houden

Ontdek de voordelen van vrijwilliger zijn bij het Voerman Stadsmuseum Hattem

Verrijk je kennis
Als vrijwilliger bij het Voerman Stadsmuseum Hattem krijg je de kans om meer te leren over kunst, geschiedenis en de stad Hattem. Je zult versteld staan hoeveel je kunt leren door gewoonweg omringd te zijn door kunst en oude voorwerpen uit de rijke geschiedenis van Hattem.

Ontwikkel nieuwe vaardigheden

Vrijwilligerswerk in het Voerman Stadsmuseum Hattem is bij uitstek een kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en bestaande vaardigheden te versterken. Of je nu geïnteresseerd bent in het behulpzaam zijn van mensen, het geven van rondleidingen, het onderhouden van het museumgebouw, of het helpen bij het maken en uitvoeren van educatieve programma’s. Er is in het Voerman Stadsmuseum Hattem altijd wel iets te doen dat past bij jouw interesses en talenten.

Ontmoet nieuwe mensen

Als vrijwilliger bij het Voerman Stadsmuseum Hattem kom je in contact met mensen die net als jij een passie hebben voor kunst, geschiedenis en de stad Hattem. Je maakt deel uit van een gemeenschap van gelijkgestemden. Je staat niet alleen voor je vrijwilligerstaken, je doet het samen. Bovendien doe je nieuwe vriendschappen op.

Goed voor je CV

Vrijwilligerswerk bij het Voerman Stadsmuseum Hattem is een waardevolle toevoeging aan je CV. Het toont aan toekomstige werkgevers je betrokkenheid. Het getuigt van gemeenschapszin, passie voor kunst en geschiedenis, én het vermogen om met mensen met verschillende achtergronden, leeftijden en culturen in teamverband te werken. Je draagt bij Als vrijwilliger van het Voerman Stadsmuseum Hattem lever je een belangrijke en waardevolle bijdrage aan het behoud en de promotie van kunst, geschiedenis en de stad Hattem. Je draagt bij aan het behoud van ons cultureel erfgoed voor toekomstige generaties.

Flexibel

Het Voerman Stadsmuseum Hattem heeft flexibele vrijwilligersmogelijkheden. Kies voor een schema dat bij jou past. Of je nu een paar uur per week beschikbaar bent of een paar dagen per maand, er is altijd wel een manier om bij te dragen en iets te doen dat past bij jouw interesses en talenten.

Neem geheel vrijblijvend contact met ons via onderstaand formulier op om meer te weten te komen over hoe jij vrijwilliger kunt worden bij het Voerman Stadsmuseum Hattem. We kijken ernaar uit om kennis te maken en je te verwelkomen in ons team!

Wil je liever bellen? Dat kan natuurlijk ook, ons telefoonnummer is: 038 444 28 97.

Aanmeldformulier

Per dagdeel betalen wij een kleine onkostenvergoeding!

Wij geloven dat diversiteit en inclusiviteit essentieel zijn voor een bloeiende gemeenschap. Daarom heet ons museum iedereen van harte welkom als vrijwilliger, ongeacht achtergrond, leeftijd, geslacht, etniciteit, vaardigheden of ervaring. Als vrijwilliger bij ons museum draag je bij aan onze missie om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor iedereen!

Actuele vrijwilligersvacatures

Kassiers
Als kassier ontvang je bezoekers, en verkoop je toegangsbewijzen en spullen uit de museumwinkel. Diensten zijn verdeeld in ochtend- en middagdiensten die veelal in het weekend worden gedaan.

Gastvrouwen en /of heren

Als gastvrouw of gastheer verwelkom je gasten en maak je hen wegwijs in het museum. Diensten zijn verdeeld in ochtend- en middagdiensten die veelal in het weekend worden gedaan.

Educatief medewerkers

Educatieve medewerkers geven les aan leerlingen van het basisonderwijs. Het Voerman Stadsmuseum Hattem heeft drie educatiepakketten:

• Groep 6: Het Geryt-project over een jongetje van 10 jaar oud dat in de Middeleeuwen in Hattem woont.
  • Groep 7: Het Voerman & Voerman-project waarin kinderen leren naar kunst te kijken en zich afvragen ‘wat is kunst?’.
  • Het klokbekerproject over de 4.000 jaar oude klokbeker. Lessen worden in overleg ingeroosterd. Meedenken over het educatieve aanbod van het Voerman Stadsmuseum kan natuurlijk ook!

Officemanager

Zoek je een leuke en veelzijdige kantoorfunctie waarbij je de directeur en de PR medewerker ondersteunt? Neem dan contact met ons op!