Openingstijden van di. t/m za. van 10.00 tot 17.00 uur. Zondag van 13.00 tot 17.00 uur.

Voerman Stadsmuseum Hattem Logo
Zoek
Sluit dit zoekvak.

Expositie - Wietse van den Noort

Van 26 april 2024 t/m 31 oktober 2024

Wietse van den Noort was onder meer restaurator bij het Gemeentemuseum Den Haag. Hij staat bekend als kunstkenner en samen met zijn broer, Jan van den Noort, is hij een fervent verzamelaar van kunst. Naast prenten, tekeningen en schilderijen van diverse andere kunstenaars heeft Wietse in de loop der jaren een grote collectie van Jan Voerman senior opgebouwd. Een deel van deze collectie is opgenomen in de expositie ‘Voerman senior’ ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van het Voerman Stadsmuseum Hattem. Deze selectie omvat onder meer schetsen, IJssellandschappen, schilderijen van paarden en koeien in de weide, en gezichten op Hattem. Wietse is tevens een begenadigd schilder en tijdens onze jubileumtentoonstelling is eveneens een selectie van zijn werken te zien. Het gaat hier om portretten, stillevens en in het buitenland gemaakte landschappen.

Zelf een Wietse van den Noort in het bezit krijgen?

Wietse heeft diverse schilderijen uit zijn collectie beschikbaar voor verkoop. Een deel hiervan hangt in het Voerman Stadsmuseum Hattem en een deel staan bij hem thuis in Den Haag.

Hieronder staan alle schilderijen die aangeboden worden, inclusief afmeting en prijs. Indien u interesse heeft, dan kunt u contact opnemen via het formulier onderaan deze pagina. Het bericht wordt dan doorgestuurd aan de Wietse van den Noort, die dan zo spoedig mogelijk contact met u opneemt!

Een bos bloemen met een schaal met kweeperen.

Schilderijen te koop bij het Voerman Stadsmuseum Hattem

Onderstaande schilderijen hangen in het Voerman Stadsmuseum Hattem, deze maken onderdeel uit van een grotere expositie van Wietse van den Noort. U bent van harte welkom deze expositie te komen bekijken!

Schilderijen te koop bij Wietse thuis

Onderstaande schilderijen zijn dus niet te bezichtigen in het Voerman Stadsmuseum Hattem, maar staan in Den Haag. Wilt u deze zien? Dan kunt u zelf een afspraak maken met Wietse van den Noort, via onderstaand formulier.

Vlieland

Zuid Frankrijk

Bourgondië

Normandië

Heeft u een vraag over een van de bovenstaande schilderijen? Neem dan contact op met Wietse van den Noort. Dat kan middels dit formulier. Nadat u het ingevuld en verstuurd heeft neemt Wietse contact met u op!

Voerman Stadsmuseum Logo 75 jaar

Disclaimer. Het verkopen van de schilderijen van Wietse van den Noort gaat geheel buiten de verantwoordelijkheid van het Voerman Stadsmuseum Hattem om. Het aanbieden van de schilderijen is niet anders dan een service die wij aanbieden aan Wietse van den Noort .Het Voerman Stadsmuseum Hattem verdient niets aan transacties aangaande verkopen van deze schilderijen.

Informatie aanvragen

Dit formulier is beveiligd met de reCAPTCHA technologie van Google. Deze Privacy Policy en Condities zijn van toepassing.

Voerman Stadsmuseum Hattem Logo