Expositie - Wietse van den Noort

Van 26 april 2024 t/m 31 oktober 2024

Wietse van den Noort was onder meer restaurator bij het Gemeentemuseum Den Haag. Hij staat bekend als kunstkenner en samen met zijn broer, Jan van den Noort, is hij een fervent verzamelaar van kunst. Naast prenten, tekeningen en schilderijen van diverse andere kunstenaars heeft Wietse in de loop der jaren een grote collectie van Jan Voerman senior opgebouwd. Een deel van deze collectie is opgenomen in de expositie ‘Voerman senior’ ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van het Voerman Stadsmuseum Hattem. Deze selectie omvat onder meer schetsen, IJssellandschappen, schilderijen van paarden en koeien in de weide, en gezichten op Hattem. Wietse is tevens een begenadigd schilder en tijdens onze jubileumtentoonstelling is eveneens een selectie van zijn werken te zien. Het gaat hier om portretten, stillevens en in het buitenland gemaakte landschappen.
Een bos bloemen met een schaal met kweeperen.
Voerman Stadsmuseum Logo 75 jaar