Tentoonstelling ‘Verwondering’ met werk van Dick Baauw geopend

‘Bij Dick Baauw gaat het bij ‘Verwondering’ over: zien, horen of voelen wat er om je heen gebeurt en dan tot het stellen van vragen.’ Met deze kernachtige omschrijving gaf Teun Juk zijn gehoor een inkijk in het werk van de Hattemse kunstenaar Dick Baauw (1934), dat nu met de tentoonstelling ‘Verwondering’ in het Voerman Stadsmuseum Hattem is te zien.
Teun Juk uit Hattem is onder andere auteur van het boek, ‘Verering van de heilige Anna in Hattem. Geloof, geschiedenis en kunst in de Andreaskerk’. Hij gaf een inleiding op het werk van Baauw tijdens de opening van de tentoonstelling ‘Verwondering’, zaterdag in het Voerman Stadsmuseum Hattem.

Teun Juk stelde vast dat Dick Baauw zijn sporen in en buiten Hattem ruimschoots heeft verdiend. Hij vindt het een zeer goede zaak dat, zeker gezien de hoge leeftijd van de kunstenaar, het Voerman Stadsmuseum Hattem Dick Baauw nu de ruimte geeft met de tentoonstelling ‘Verwondering’.

‘Met een oproep aan zijn gehoor besloot Teun Juk zijn inleiding: ‘Komt verwondert u hier mensen. De tentoonstelling is geopend’. De genodigden maakt van die gelegenheid graag gebruik. ‘Verwondering’ is tot en met 30 april in het museum te bekijken.
Teun Juk verteld een verhaal over de kunstenaar Dick Baauw voor publiek